onsdag 11. februar 2009

Foredrag på GRILL-dagene 2009

En ting er å forklare design og brukervennlighet for en kunde, det er en arena jeg føler meg trygg og sikker på. En helt annen ting er å stå foran en forsamling på 100 visuelle kreatører og gjøre det samme!

Foredrag har jeg ikke holdt siden universitetet, og da foran medstudenter jeg kjente godt, så det var med kraftige protester jeg ble overtalt av min gode kollega og styremedlem i Grafill's illustrasjonsgruppe, Gunnlaug Moen, til å stille opp på seminar forrige helg.

Temaet for GRILL-dagene var presentasjon, og mitt innlegg skulle handle om hvordan illustratører bør presentere seg på nettet. Helga startet med en utrolig hyggelig middag på Operaen, med arrangørene og oss foredragsholdere. Der fikk jeg møte både den legendariske illustratøren Steven Appleby som skulle holde foredrag etter meg, og Maria Piscopo som holdt foredrag på lørdagen om markedsføring og promotering.

Natt til lørdag sov jeg dårlig, og grudde meg fælt til søndagen.

Men det var kun en ting å gjøre da jeg sto foran mine illustratørkolleger i auditoriet, og det var å hoppe i det. 40 minutter senere ble jeg møtt av applaus og rosende ord! Det gikk bra!
faktisk så bra at jeg nå er invitert til å holde det samme foredraget på fredag i Oslo.
Så om du skulle ha behov for en 40 minutters innføring nettportfolio, ta kontakt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar